Czemu tak drogo? Tapicerstwo samochodowe
Wszystko ma swoją cenę i widzimy to w życiu codziennym. Kierowca jadący do mechanika głowi się i zastanawia jak dużo pieniędzy zostawi w warsztacie. Niestety, większość kierowców odbierających swój samochód od mechanika zawsze twierdzi, że było drogo. Czy ten temat jest na tyle ważny, aby pisać o nim artykuł? Naszym zdaniem tak. Poniżej przygotowaliśmy zestaw pytań na które odpowiada nasz tapicer.
Tapicerstwo samochodowe – aby nie było fuszerki
W sieci panuje przekonanie, że każda skóra nadaje się na tapicerkę. Jest to oczywiście bzdura. W ciągu naszej kariery tapicerskiej mieliśmy do czynienia z wieloma rodzajami skóry, lecz dzisiaj używamy tylko tych najlepszych co przekłada się oczywiście na finanse. Dekadę temu skóra kosztowała 50% dzisiejszej ceny, dlatego chcąc nie chcąc z roku na rok ceny usług tapicerskich muszą wzrastać.
Warto dodać, że w ciągu dekady firmy tapicerskie inwestowały pieniądze w nowoczesne sprzęty, kleje oraz narzędzia. To przekłada się na dużo lepszą jakość. Efekt? Wyższe ceny.
Pytanie: Czy MAFF oferuje inne poszycia prócz skóry?
Nasz warsztat korzysta tylko z najlepszej jakości skóry i nie oferuje prac tapicerskich przy sztucznych tworzywach.
Pytanie: Dlaczego skóra tyle kosztuje?
W przypadku skór ceny mogą iść jedynie w górę. MAFF korzysta w zasadzie z trzech najpopularniejszych skór:
- Nappa -skóra gładka, stosowana u większości producentów,
- Dakota – skóra z mocno widocznym ziarnem, stosowana w BMW,
- Catania – delikatna skóra z ziarnem. Stosowana w ekskluzywnych modelach.
Pytanie: Czy Wasz warsztat oferuje eko skóry lub inne tworzywa?
Stosujemy jedynie skórę, bo naszym założeniem jest najwyższa jakość.
Pytanie: Ile skóry marnuje się w trakcie wymiany tapicerki?
Około 20%, ale używamy tych „ścinków” do galanterii, ozdób etc.
Pytanie: Które modele samochodów sprawiają tapicerom największe problemy? Czy problematyka w wymianie tapicerek ma wpływ na cenę?
Grupa PSA czyli samochody francuskie. Niektóre modele są na tyle skomplikowane, iż najwięcej czasu zajmuje nie wymiana tapicerki, a rozkręcanie poszczególnych elementów.
Pytanie: Tłumaczycie swoim klientom skąd niektóre ceny?
Oczywiście, że tak, choć nie zawsze o to pytają. Wymiana tapicerki nie jest małym wydatkiem. Nie oszukujmy się – w Polsce jedynie garstka kierowców może sobie pozwolić na kompletną wymianę tapicerki i raczej nie patrzą oni na koszty.
Podsumowanie:
Wizyta u mechanika kosztuje mało lub dużo. Wszystko zależy od tego jakie jest jego podejście do klienta i jakiej klasy elementów używa do naprawy auta (lub skóry jeśli mowa o tapicerkach). MAFF stawia na najwyższą jakość, choć z naszej strony wyższe koszty spowodowane są rosnącymi cenami skóry. Więcej na ten temat przeczytacie w najbliższą środę.